سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر عباسی در همایش سراسری جامعه اسلامی

یکشنبه 86/5/21
1:54 عصر
بنده خدا

دکتر عباسی : در حوزه‌های اندیشه،سیستم ومدیریت،نیازمند تحول هستیم :

خبرگزاری فارس :  دکتر حسن عباسی در همایش سراسری جامعه اسلامی دانشجویان گفت: در سه حوزه اندیشه، سیستم و مدیریت،نیازمند تحول هستیم.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس حسن عباسی محقق و پژوهشگر که در همایش سراسری جامعه اسلامی دانشجویان در تالار شهید چمران دانشگاه ارومیه سخن می‌گفت، با بیان اینکه در سه حوزه اندیشه سیستم و مدیریت نیازمند تحول هستیم اظهار داشت:پرداختن صرف به یکی از سه حوزه مشکلات را حل نمی‌کند بلکه باید در هر سه حوزه تحول ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه مدیریت تحول در واقع تحولی مبتنی بر تقوا بر مدیریتی و سیستم و اندیشه است اظهار داشت: فلسفه غرب تقوا ساز نیست و بر مبنای تقوا هم نیست. بنبابراین نمی‌توان فلسفه غرب را بر مبنای دینی جلو ببریم. لذا ما اندیشه‌ای می‌خواهیم که در چارچوب قرآن و تقوا ساز باشد.
عباسی با تاکید بر اینکه سوالات نسل جدید را باید پاسخ داد گفت: وقتی ما می‌گوییم ربا بر اساس آیات قرآنی در حکم جنگ با خدا است باید تکلیف بانکهایمان را مشخص کنیم چرا که نسل جدید این تعارضات را نمی‌پذیرد.

Dr Hasan Abbasi

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه در سیستم فعلی دانشگاهی ایران متفکر تربیت نمی‌شود تصریح کرد: تنها کسی که می‌تواند متفکر تربیت کند مادر است. وی با بیان اینکه باید تکلیفان در بورس، بانک، بیمه و غیر مشخص شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر ضرورت پیدایش یک مکتب فلسفی جدید در شرایط کنونی احساس می‌شود.
عباسی با اشاره به سخنان اخیر احمدی نژاد مبنی بر اینکه به تئوری تعالی بجای تئوری توسعه نیاز داریم گفت: در این صورت ما به جای برنامه پنجم توسعه برنامه پنجم تعالی را ارائه میدهیم.
اما آیا کسی در این زمینه کار و تلاش کرده است؟؟..
وی با بیان اینکه برخی احزاب درون حکومت تحول را در حرکت به سمت لیبرالیسم می‌دانند تصریح کرد: طبیعی است که اگر به پرسش جدید پاسخ کهنه داده شود ما شرمنده می‌شویم و افراد لیبرال داعیه دار میدان خواهند شد.
عباسی به سخنان صریح سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی مبنی بر اینکه اسلام نظام اقتصادی سیاسی و غیره ندارد اشاره و اضافه کرد: متاسفانه در این زمینه از سوی اساتید دانشگاه جامعه مدرسین و حوزه‌ علمیه قم موضعی گرفته نشد. وی با تاکید بر اینکه پاسخ‌های جدید را در اندیشه گذشتگان نمی‌توان جستجو کرد گفت: 70 سال است که یک مبحث خاص در دانشگاه تدریس می‌شود و بالاخره از یک جایی باید به این ساختار کهن اعتراض کرد.
عباسی در پایان با بیان اینکه نسل قدیم در مسائل مختلف اندیشه سیستم و مدیریت قطعیت پیدا کرده است اظهار داشت: بنابراین انتظار تحول در این حوزه‌ها از نسل قدیم وجود ندارد و تنها نسل نخبه جوان فعلی می‌تواند این کار را انجام دهد و من امیدوارم نسل جدید با تلاش و کوشش فراوان به این مهم بپردازد.